denenarmadekocken.blogg.se

Rawnies och pärongrädde

Publicerad 2013-05-30 00:47:00 i Efterrätter, Low carb, Mellanmål,

 
Dessa rawfood brownies var nästan för goda för att vara nyttiga. Päron- och cashewgrädden hände av ett sammanträffande och hallonen till var pricken över i:t. Om du inte har ambition för att göra hela köret så måste du åtminstone testa browniesarna. Enklare att göra och garanterat godare än de vanliga.
 
Rawnies
2 dl mandlar
7-8 st urkärnade dadlar
2 msk kokosolja
½ tsk vaniljpulver
3 msk kakao
En nypa havssalt
Kokosflingor till garnering
Mixa mandlarna i matberedare en stund. Tillsätt resterande ingredienser (inte kokosflingorna) och mixa till en kletig smet. Tryck ut i en form och strö över kokosflingor. Ställ in i frysen en stund för att få fastare konsistens. 
 
Päron- och cashewgrädde (väldigt ungefärliga mått)
1-2 mjuka päron
ca 1½ dl cashewnötter
½ tsk vaniljpulver
Mixa cashewnötterna en stund innan du tillsätter päronen och vaniljen. Mixa till en gräddig konsistens och servera tillsammans med hallon!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Felicia Lundmark

Jag är en 21-årig redan bitter, Sagan om Ringen-fanatisk, chokladsvag tv-spelsnaturbegåvning som nyss kom hem från en sjumånaderstripp genom Australien, Nya Zeeland och Vietnam. Jag är vegetarian sedan tolv år och varit i ett hatkärleksförhållande med mat i snart sex år, men bestämde mig för att det var dags att börja vara snäll mot mig själv. Jag älskar min gamla schäfer, choklad och "satanistisk skrikmusik". Jag avskyr klänningar, äpplepaj, religion och realityserier. Och just det, jag är född utan vänsterhand.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela