denenarmadekocken.blogg.se

Vietnamesiskt äggkaffe

Publicerad 2013-05-23 10:42:00 i Efterrätter, Frukost,

Det låter jätteäckligt, jag vet, men alla som testat det har fått ångra sina skeptiska miner.
För en kopp behöver du:
Ungefär 1 dl relativt starkt kaffe
1 äggula
2 tsk söt kondenserad mjölk
Brygg kaffet. Vispa ihop äggulan med den kondenserade mjölken tills den blir tjock och fluffig (äggulan ska kunna flyta ovanpå kafffet). Om du inte är lika envis som mig avråder jag dig från att göra det för hand...
Häll upp kaffet i ett kaffeglas, vänd över äggulan och servera.
Till och med jag, som inte tål koffein, har svårt att hålla mig borta från den här.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-05-26 13:33:24

Mums filibabba.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Felicia Lundmark

Jag är en 21-årig redan bitter, Sagan om Ringen-fanatisk, chokladsvag tv-spelsnaturbegåvning som nyss kom hem från en sjumånaderstripp genom Australien, Nya Zeeland och Vietnam. Jag är vegetarian sedan tolv år och varit i ett hatkärleksförhållande med mat i snart sex år, men bestämde mig för att det var dags att börja vara snäll mot mig själv. Jag älskar min gamla schäfer, choklad och "satanistisk skrikmusik". Jag avskyr klänningar, äpplepaj, religion och realityserier. Och just det, jag är född utan vänsterhand.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela