denenarmadekocken.blogg.se

Egen mörk choklad

Publicerad 2013-06-10 22:14:00 i Bakning, Efterrätter, Enkelt, Low carb, Mellanmål, Rawfood,

Sockerfri, vegansk, raw och jätteenkel!
 
Du behöver:
1 dl smält kokosolja (den smälter i 25 graders värme)
1 dl kakao
½ dl agavesirap
1 nypa salt (jag valde havssalt)
 
Blanda ihop alla ingredienser till en slät rinnig smet. Häll i formar. Jag valde dessa iskubsformer:
Ställ in i frysen i 20 minuter. Tryck ut chokladen ur formerna (de kan få lite konstig färg efter att ha legat i frysen). Klä in i folie och förvara i kylen. Servera vid rumstemperatur!
Använd detta som ett basrecept och testa att göra olika sorters choklad! Varför inte med tranbär eller nötter?
 

Kommentarer

Postat av: Sanna Otteborn

Publicerad 2013-06-16 11:19:18

Måste testa!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Felicia Lundmark

Jag är en 21-årig redan bitter, Sagan om Ringen-fanatisk, chokladsvag tv-spelsnaturbegåvning som nyss kom hem från en sjumånaderstripp genom Australien, Nya Zeeland och Vietnam. Jag är vegetarian sedan tolv år och varit i ett hatkärleksförhållande med mat i snart sex år, men bestämde mig för att det var dags att börja vara snäll mot mig själv. Jag älskar min gamla schäfer, choklad och "satanistisk skrikmusik". Jag avskyr klänningar, äpplepaj, religion och realityserier. Och just det, jag är född utan vänsterhand.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela