denenarmadekocken.blogg.se

Rabarberkräm - raw & guilt-free

Publicerad 2013-05-26 17:57:00 i Enkelt, Low carb, Mellanmål,


Älskar du rabarberkräm men har, som jag, ingen lust att smälla i dig decilitervis med socker? 
Här har du ett (rawfood)recept helt utan socker men fortfarande med den perfekta rabarberkrämsmaken. Satsen kan dubblas eller tripplas eller oändligas, men för att få lika mycket som på bilden till vänster behöver du:
½ dl cashewnötter (jag råkade använda saltade men det gick görbra)
2 dl skivade rabarber
3 st urkärnade dadlar (om du vill ha det ännu sötare är det bara ha i fler)
½ tsk kanel
½ tsk vaniljpulver
Vatten efter önskad konsistens
Mixa först nötterna till ett fint mjöl i matberedare. Släng sedan i resterande ingredienser och mixa till en go kräm.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Felicia Lundmark

Jag är en 21-årig redan bitter, Sagan om Ringen-fanatisk, chokladsvag tv-spelsnaturbegåvning som nyss kom hem från en sjumånaderstripp genom Australien, Nya Zeeland och Vietnam. Jag är vegetarian sedan tolv år och varit i ett hatkärleksförhållande med mat i snart sex år, men bestämde mig för att det var dags att börja vara snäll mot mig själv. Jag älskar min gamla schäfer, choklad och "satanistisk skrikmusik". Jag avskyr klänningar, äpplepaj, religion och realityserier. Och just det, jag är född utan vänsterhand.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela