denenarmadekocken.blogg.se

Bananplättar

Publicerad 2013-06-05 23:02:00 i Enkelt, Frukost, Mellanmål,

Nyttiga, söta, lättlagade och med få ingredienser. Perfekt frukost eller mellanmål. 
Du behöver:
2 bananer
1 ägg
1 kryddmått kanel
Smör att steka i
 
Mosa bananerna i en skål. Tillsätt ägg och kanel och blanda till en (någorlunda) jämn smet. Stek gyllenbruna i smör. Jag gjorde dem till plättar för att de skulle vara lättare att vända.
Servera till blåbär och keso, perfekt till de söta plättarna!
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-06-11 20:29:00

Jättegoda plättar. Och jag är uppfödd på plättar och våfflor, så jag vet vad jag pratar om. Blåbären och keson var perfekta till. Balanserade de något söta plättarna.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Felicia Lundmark

Jag är en 21-årig redan bitter, Sagan om Ringen-fanatisk, chokladsvag tv-spelsnaturbegåvning som nyss kom hem från en sjumånaderstripp genom Australien, Nya Zeeland och Vietnam. Jag är vegetarian sedan tolv år och varit i ett hatkärleksförhållande med mat i snart sex år, men bestämde mig för att det var dags att börja vara snäll mot mig själv. Jag älskar min gamla schäfer, choklad och "satanistisk skrikmusik". Jag avskyr klänningar, äpplepaj, religion och realityserier. Och just det, jag är född utan vänsterhand.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela